top of page

איך פותחי סתימות של הדור הישן יוצרים סתימות בעצמם?


בעולם נפרדים מחומרי סודה קאוסטיק לפתיחת סתימות ובצדק. בישראל עדיין נמכרים מוצרים מסוג זה ולמעשה יוצרים את האפקט ההפוך עליו נרחיב בהמשך.


נתרן הידרוקסי הידוע בשמו כסודה קאוסטיק או סודה קאוסטית נמכר בשמות מסחריים שונים אך לרוב הוא מוצע כחומר לפתיחת סתימות ומופיע כגבישים עגולים לבנים. השימוש הוא בשפיכת החומר לצנרת, הוספת מים או מים חמים כדי ליצור ריאקציה כימית שפותחת את הסתימה.


כל צנרת מהדור הישן יותר שעדיין קיימת שלא מפלסטיק - עשויה להתפורר או להיפתח בגלל שימוש בחומר זה שאינו מתאים לשימוש במתכות. החומר לעיתים מאכל את פתח הכיור המתכתי.


אם את פתיחת הסתימה בעזרת סודה קאוסטיק מבצע אדם שאינו אינסטלטור לרוב הוא לא יהיה מודע לסיכונים למשל: אי ביצוע פתיחה מוקדמת לסתימה עם פומפה או קפיץ, החומר יצטבר למעלה באיזור הפתח ובעת שפיכת מים חמים הוא יקפוץ על הידיים והפנים ועלול לגרום כוויות קשות מאוד. סכנה נוספת היא האדים העולים מן החומר אם בחדר אמבטיה סגור או מטבח לא מאורר מספיק, האדים רעילים וגם הם נזק בריאותי.


נאמר ועברנו את השלבים הללו, הכנסו את החומר לכיור ושפכנו מים לפתיחת הסתימה, לעיתים נוצרת אשלייה אופטית כי הסתימה נפתחה אך כל סחף הסתימה בין עם שומנים, שיער וחלקיקים אחרים חוברים לחומר חדש יחד עם הסודה קאוסטיק ומתגבשים להם יחד.


התוצאה לאחר מספר שבועות או חודשים סתימה חזקה מאוד המצריכה התערבות איש מקצוע לעבודה יקרה מאוד. אינסטלטורים שעובדים עם אקטיזיים סיפרו על תופעות העבר בהן הוציאו מצנרת לאחר עבודה קשה של מספר שעות גושים חומר קשיח במיוחד שנוצר בגלל הסודה קאוסטיק.


שימו לב לסרטון הבא שצילם איש מקצוע. הקרדיט לסרט הוא לקבוצה הנהדרת, תשאל אינסטלטור יעוץ של מומחה באהבה.



אז מה הבינו בכל העולם שגורם להם לעבוד עם חומר בקטריאלי מבית אקטיזיים?


  1. טיפול מונע איכותי עם זמן פעילות ארוך, עדיף על פתרון קצר מועד המייצר נזק

  2. הדאגה לבריאות ולסביבה - אין שום סיבה להכניס חומר רעיל הביתה שיכול לגרום לנו נזק

  3. חומר ירוק וידידותי לסביבה שמגן על הצנרת שלנו, עדיף על חומר שיוצר פוטנציאל סתימה חמורה בהרבה מסתימה ביתית קלה.

הפתרון והיתרון: פירוק סתימות באופן אנזימטי, האנזימים פועלים בדיוק כפי שהם פועלים בטבע על ידי פירוק חומר (סתימה) למרכיבים קטנים יותר וכך הם נשטפים ומונעים סתימה עתידית, בקטריות יודעות לפרק גם את הסירחון הנלווה לסתימות או למרחב הביוב. האנזימים המשמשים ב-ACTIZYME מתכלים לחלוטין ובטוחים לסביבה.




196 צפיות0 תגובות
bottom of page