top of page

האם יש דרך בטוחה וכדאית לפתיחת ומניעת סתימות ביוב?

מה הדרך הבטוחה, הטובה והכדאית ביותר לפתיחת ומניעת סתימות ביוב?


אקטיזיים ACTIZYME וסודה קאוסטית Sodium hydroxide caustic soda הם שני חומרים שיכולים לשמש כפותחים סתימות. עם זאת, ישנם כמה הבדלים עיקריים בין שני החומרים.

אקטיזיים ACTIZYME הוא חומר ביולוגי שמכיל אנזימים וחיידקים ידידותיים. האנזימים פועלים על חומרים אורגניים הגורמים לסתימה, כמו חלבונים, שערות ושומנים, ומפרקים אותם.

סודה קאוסטית, לעומת זאת, היא חומר כימי אגרסיבי ומסוכן שיכול להגיב עם חומרים רבים, כולל חומרים אורגניים, פלסטיק, מתכת ועוד. כשנוצרת הריאקציה הכימית אנו יכולים להעריך איפה היא תתחיל. אבל אין אנו יכולים לדעת היכן היא תסתיים, בצינור נוזל, אטם שנאכל, התאבנות החומר וגרימת חסימה קשה יותר, כוויות קשות עקב המגע עם החומר ועוד.

מול כל אלא, היתרון הברור הוא של אקטיזיים ACTIZYME הוא שהוא בטוח יותר לשימוש מסודה קאוסטית. סודה קאוסטית היא חומר מאוד אגרסיבי ומסוכן, והיא יכולה לגרום לכוויות קשות ובנוסף לא מומלצת לשימוש ע"י אינסטלטורים רבים.

אקטיזיים ACTIZYME, לעומת זאת, הוא חומר ידידותי יותר לסביבה, והוא לא רעיל או מסוכן לשימוש.

החיסרון לכאורה של אקטיזיים ACTIZYME הוא שהוא עלול לקחת יותר זמן לפעול מסודה קאוסטית. האנזימים באקטיזיים ACTIZYME פועלים לאט יותר מהחומרים הכימיים בסודה קאוסטית. סודה קאוסטית, לעומת זאת, יכולה לפרק סתימות באופן מיידי. אקטיזיים לעומת זאת פועל בכל הצינור גם בחלק העליון ומביא לאורך הזמן לניקוי הצנרת ופתיחת ומניעת הסתימות.

בנוסף, אקטיזיים ACTIZYME עלול להיראות יקר יותר לשימוש מסודה קאוסטית. וזאת עקב המחיר של האריזה. למעשה הדבר לא נכון, יש לחלק את מחיר האריזה במספר הפעמים בו ניתן להשתמש, ואז מתקבלת התוצאה שאקטיזיים הוא הפתרון הזול ביותר לפתיחת ומניעת סתימות.

להלן טבלה המסכמת את ההבדלים בין אקטיזיים ACTIZYME וסודה קאוסטית כפותחי סתימות:

ציון

סודה קאוסטית

ציון

אקטיזיים ACTIZYME

מאפיין

+

​מסוכן לשימוש

+++++

​בטוח ביותר לשימוש

​בטיחותי

+

לא ידידותי

+++++

ידידותי מאוד לסביבה

ידידותי לסביבה

+++

מהיר יותר

++

איטי ופעיל לאורך זמן

מהירות הפעולה

++

​כ 15 ₪ לשימוש

+++++

כ 5 ₪ לשימוש

מחיר

35% +

מסוכן מאוד

85% +

מומלץ מאוד

​ציון כללי וסיכום

לסיכום, הבחירה בין אקטיזיים ACTIZYME וסודה קאוסטית כפותח סתימות היא כמובן אישית.

אם אתם מחפשים חומר בטוח לשימוש, במחיר הנמוך ביותר וידידותי לסביבה, אקטיזיים ACTIZYME הוא הבחירה הטובה ביותר.

אם אתם מחפשים חומר מסוכן לשימוש שעלול לגרום נזק לצנרת ולכם, לכאורה מהיר ויעיל (אך בפועל לא כך הדבר), לא מומלץ לשימוש ע"י אינסטלטורים רבים, סודה קאוסטית היא בחירה "טובה יותר".

בהצלחה

לפרטים נוספים על אקטיזיים ניתן לבקר באתר בכתובת:

שרות לקוחות בטלפון

055-6868007




24 צפיות0 תגובות
bottom of page