top of page

זה מריח רע מאוד! משתמשים ב אקטיזיים וזהו!!!

עודכן: 1 בדצמ׳ 2021

יום אחד חזרתם מהעבודה ואת פניכם קיבל ריח ביוב בבית. סירחון ביוב, כולנו יודעים, אחד הדברים הכי לא נעימים שאפשר להיתקל בהם.

שינסתם מותניים, הצלחתם למצוא מתחת לכיור המסריח חומר לפתיחת סתימות, רק כדי לגלות שהחומר הזה לא פותח סתימות בצורה טובה, ואי אפשר להיכנס למטבח בגלל ריח ביוב בכיור. באותו היום התיידדתם מאוד עם השרברב שהגיע, מומחה לפתיחת סתימות בצנרת, וגם השארתם אצלו סכום מכובד ביותר.

כשבוע לאחר מכן פתאום הבחנתם שיש ריחותרעים באמבטיה, ולא הצלחתם להבין אם שוב מדובר בסתימה, ואם בשלב הזה של חייכם תצטרכו גם אתם להפוך להיות מומחים לצנרת. מאיפה אתם אמורים לדעת אם כל ריח ביוב באמבטיה הוא בהכרח סתימה?

נכון, ריח רע בשירותים או סירחון במקלחת הם דברים די נדירים, אבל כשהם קורים הם יכולים לפגוע קשות באיכות החיים של בני הבית ויכולים גם להוות בכנה אמיתית לבריאות. אם זה המצב, סביר להניח שיש לכם סתימה בהתהוות בבמערכת הביוב ואתם אפילו לא יודעים על כך.


חזרתם לשרברב החביב שזכר אתכם היטב מהשבוע שעבר, עוד ביקור, עוד סתימה בצנרת, עוד תשלום לאיש המקצוע – אבל לפחות אפשר שוב לנשום, נכון?


בשלב הזה סתימה במקלחת וגם ריח ביוב בכיור בשבוע אחד עדיין נשמע לכם כמו צירוף מקרים אומלל ולא איזו בעיה בצנרת שכדאי לבדוק ולטפל בה כדי להצליח במניעת ריחות רעים לאורך זמן. הרי מה הקשר בין ריח ממדיח כלים, ריח רע ממזגן, ריח רע ממכונת כביסה והצורך בטיפול במערכת הביוב? יש קשר בכלל בין כל מכשירי החשמל הביתיים האלה, שכולנו משתמשים בהם כל הזמן, לבין סתימה באסלה או פתיחת סתימות בכיור מטבח?

כן, יש קשר – והוא אפילו הדוק ממה שאתם אולי יכולים לשער בדעתכם. שימו לב, כל מכשירי החשמל שציינו, שבלעדיהם חיינו נוחים הרבה פחות מאשר איתם, כולם מחוברים ישירות לצנרת הביוב בבית שלנו. זה אולי נשמע קצת לא הגיוני לחבר בין ריח ממכונת כביסה לאותו צינור בו יש ריח ביוב מטוחן אשפה, אולם אם שניהם עובדים על אותה הצנרת, וצנרת עצמה אינה מטופלת באופן שוטף – מה הפלא שהריח הרע עולה מכל כיוון?


באיזה פותח סתימות אתם משתמשים?

ישנם לא מעט פתרונות לריחות רעים בשוק, רובם מבוססים על סודה קאוסטית או על חומרים כימיים אגרסיביים, שלאורך זמן מייצרים לצנרת שלכם הרבה יותר נזק מאשר תועלת. בין אם אתם משתמשים במכשיר לפתיחת סתימות שנראה כמו פומפה (וכולנו יודעים שיש מקרים שרק פומפה לאסלה פשוט לא מספיקה) או אם אתם כבר מיומנים מספיק ומשתמשים בקפיץ לפתיחת סתימות – לצערנו הרב זה לא תמיד מספק את הפתרון האמיתי לבעיה.


מה זה פותח סתימות אנזימטי?

פותח סתימות אקולוגי זאת לא עוד שיטה לניקוי שומנים, חברות וחברים. פותח סתימות ירוק אינו משתמש בחומרים כימיים מעשי ידי אדם, אלו שגרמו וגורמים לסתימות או לסתימות חלקיות מלכתחילה, אלא מביא לידי שימוש אנזימים ידידותיים לסביבה. אקטיזיים, זאת תערובת של אנזימים וחיידקים ידידותיים שונים שמגיעה בצורת פתיתים, ומטרתה לפרק הצטברות של פסולת אורגנית כמו שמנים ושומנים, סבון ודטרגנטים, שיער, נייר טואלט או שאריות של ירקות, שמצטברים במערכת הניקוז ובמערכות הביוב. אם זה המצב אתם עשויים לעסוק בקרוב ב פתיחת סתימה באסלה, פתיחת סתימות באמבטיה, פתיחת סתימות במקלחת, פתיחת סתימות בכיור ועוד.

כשפסולת כזאת איננה מטופלת היא מרקיבה, מעלה ריחות איומים וסותמת את המערכת. האנזימים של אקטיזיים פועלים בדיוק כמו בטבע, הם מפרקים ומאכלים את החומרים האלה, והבקטריות, שנמצאות בסביבה באופן טבעי, משלימות את העבודה הטבעית ומאפשרות פתיחת סתימות.

ניתן ומומלץ להשתמש באקטיזיים לטיפול במערכות מים אפורים, למניעת וצמצום ריחות רעים ופעולה עגולה וחלקה יותר של המערכת.



239 צפיות0 תגובות
bottom of page